Garantie

Bij Koi en Vijvercentrum Nederland krijgt u uiteraard de normale productgaranties op uw aankoop en gelden natuurlijk alle rechten en plichten van het consumentenrecht. Deze worden ook eenvoudig toelicht op de website van ConsuWijzer.

Vertoont uw product een defect?

Stuur dan het product naar ons retour met een kopie van de factuur en een ingevuld reparatieformulier, kies het juiste garantieformulier bij het product. Het garantieformulier vind u onderaan in deze pagina.
Soms wordt een onderdeel vervangen, soms krijgt u een nieuw exemplaar of we zoeken een andere passende oplossing.

Een garantie geeft extra rechten aan u als koper, maar is altijd voor een bepaalde duur en met soms met bepaalde voorwaarden (door de fabrikant bepaald). U hebt altijd een aankoopbon nodig en moet de eerste eigenaar zijn van het product. Los van deze voorwaarden houdt Koi en Vijvercentrum Nederland zich natuurlijk aan je wettelijke rechten die wij logischerwijs naleven. 

Een paar bijzonderheden:

  • Alleen voor Oase en Messner vijverpompen geld een omruilgarantie (mits op voorraad) op alle overige producten zit een reparatiegarantie en worden ter beoordeling aangeboden bij de importeur.
  • Lever een vijverpomp of andere producten altijd schoon aan, als wij hem moeten schoonmaken wordt het geldende uurloon (€45) in rekening gebracht.
  • Zonder overleg van de factuur kunnen wij helaas niet beoordelen of het product bij ons aangekocht is en kan er geen garantie worden verleend, maar de aankoop factuur vindt u altijd terug binnen uw account hier op de website! Ook dat is weer een extra service van onze kant.
  • Voor reparatie buiten de garantie periode zal u vooraf een prijsopgave van ons ontvangen.
  • De kosten voor de retourzending kunnen wij niet vergoeden, wel dragen wij de kosten voor het terugsturen van het gerepareerde of vervangen product.
  • Garantie is niet van toepassing op slijtage onderheven onderdelen zoals: pomprotor, afdichting rubbers en lagers.
  • Elektrische apparaten zoals vijverpompen, luchtpompen e.d. waarvan de originele gegoten stekker is verwijderd vallen buiten de garantie. Dit omdat de waterdichtheid van het product niet meer voldoet aan de wettelijk gestelde eisen.

Voor lampen gelden onderstaande voorwaarden.

Hoewel alle lampen vooraf getest zijn bestaat er altijd de mogelijkheid dat de lamp eerder stopt met branden. De levensduur van lampen is afhankelijk van meerdere factoren, zoals omgevingstrillingen, aan- en uitschakelen van de lamp, stroompieken, stoten, schokken en warmte-ontwikkeling in de unit. Om die redenen kunnen wij geen garantie geven op de door ons geleverde vervanglampen. Natuurlijk bieden wij wel garantie op lampen die direct na aankomst niet werken of gebroken zijn. Daarom vragen wij u bij ontvangst de vervanglamp te controleren. Indien een lamp niet werkt of kapot geleverd is kunt u dit binnen 48 uur na ontvangst per e-mail aan ons kenbaar maken. Wij zorgen voor een passende oplossing.

 

Als je een defect apparaat hebt vul dan het het juiste reparatieformulier volledig in.
Wij hebben een reparatieformulier voor vijverpompen, luchtpompen en overige artikelen.
Stuur deze samen met het product en de aankoopbon naar ons.

Reparatieformulier (vijver)pompen

Reparatieformulier luchtpompen

Reparatieformulier overige artikelen


U kunt het product terug sturen naar:

Koi en Vijvercentrum Nederland
T.a.v. afd. retour en garantie
Westerveen 16
9751HW Haren (Gr)
Nederland